woensdag 9 maart 2016

Lifesavers


Er is een hele waslijst met producten die mij tijdens het ontwenningsproces ondersteunen. Helaas zijn hier ook de nodige kosten mee gemoeid. 🤑Aan de andere kant bespaar ik ook geld doordat ik niet veel meer onderneem en minder kleding koop dan voorheen (shit.... ik vergeet al die schoenen die ik dan wel koop sssstttttt.... anders komt mijn sneakerverslaving aan het licht😊

- Vitamine preparaten
- Valdispert
- Melatonine
- Sheabutter (ca. 1,5 kg verbruik per maand)
- Appelazijn (ca. 6 flessen verbruik per maand)
- Zeezout (ca. 15 kg. verbruik per maand)
- Vette zalf voor na het bestralen (ca. 1 kg per maand)
- Zinkzalf voor de open wondjes
- "Gewone" anti histamine (zou moeten helpen tegen de jeuk..... grrrrr not dus!)
- "Zwaar sederende" anti histamine (het GHB effect hahahaha BAM Knock Out!)
- Menthol gel (ca. 20 tubes verbruik per maand) deze gel wordt koud
- Water en (Zonnatura korrels) thee, ik ben letterlijk uitgedroogd, vooral als ik wakker word drink ik zo 1 liter thee weg om mijn dorst te lessen.

Vergeet niet he, ik heb tijdens de nachtelijke jeukaanvallen jeuk over mijn hele lijf tegelijk en heb maar 2 handen om te krabben. 🖐🖐Door mentholgel te smeren wordt het even koud en leidt dit de aandacht af zodat ik op andere plek kan verder krabben. Tegenwoordig tel ik bij elke jeukaanval af..... nog 2 uur, nog 1,5 uur, nog 1 uur nog hopelijk maar een half uur ...... Schaapjes tel ik al niet meer, zie alleen nog maar demonen grrrrr👻👻👽. Soms vloek ik midden in de nacht, of huil ik van ellende of heb ik de neiging door de ramen te springen van de kriebels en het onvermogen de jeuk te doen stoppen. Na uurtje of 2 zakt het af en wordt de huid rustiger. Dan kan ik weer een slaappoging van een uurtje wagen tot de volgende krabsessie mij het leven weer zuur maakt. Maar soms heb ik pech en gaat het de hele nacht door om pas tegen 6/7 uur te eindigen. Daarna is mij nog wel beetje slaap gegund de vroege ochtend is echt mijn slaapmoment, soms wel 3 uur achter elkaar. 💤😴Dit alles heeft mij heel lang angstig gemaakt om naar bed te gaan of om een slaappoging te wagen (vandaar dat ik met tv of op IPad mijn tijd doorbreng in bed). Tegenwoordig berust ik mij erin dat ik deze hel 's-nachts moet doorstaan. Soms omarm ik het ook.... kom maar jeukers..... doe je ding zo snel mogelijk en laat mij dan met rust aub......

Ik ga dagelijks ca. 2 uur in bad met 500 gram tot 1 kilo zeezout en flinke scheut appelazijn. Meestal is dit in de avond en in het weekend meestal in de ochtend/middag als ik wakker ben.
Waarom?
In bad is het enige moment dat ik mij comfortabel voel, geen jeuk geen pijn en lekker warm. Juist door de hoeveelheid zeezout werkt dit hydraterend en niet uitdrogend. De appelazijn (niet op de foto) zorgt ervoor dat wondjes niet gaan ontsteken, het houdt de huid lekker schoon. Een wond krijg een soort laagje maar dat ontstaat ook al door langere tijd in bad zitten. Eventueel kan er nog een scheutje bleekwater aan het badwater worden toegevoegd. Soms lukt het mij zelfs om een half uurtje weg te doemelen...... ohhh heerlijk...... ik heb een badkussentje zodat ik niet verzuip als ik in slaap val
(blub blub blub). Soms is het wel frustrerend als met het uittrekken van de badstop en het weglopen van het badwater de jeuk vervolgens weer net zo hard terug komt. Maar.... tel je zegeningen.... Elke minuut zonder jeuk is er weer 1 en pakt niemand mij af.

Nog een ultimate lifesaver is mijn IPad. Daarop staan boeken die ik kan lezen, Facebook om met lotgenoten contact te onderhouden (ook die leven 's-nachts als vampieren door die f@king jeuk) en Netflix. Ik kijk ook graag in de nacht tv, dat krabt wat makkelijker als naar dat kleine beeld van de IPad loeren, maar word soms helemaal gek van die "bel me bel me" wijven..... misschien dat dit de mannelijke TSW,ers kan bekoren maar mij niet! En zo heel veel interessante programma's zijn er niet. Netflix met al zijn series biedt mij dan uitkomst!








Geen opmerkingen:

Een reactie posten