zondag 21 februari 2016

The Beginning


Wie ben ik?



Ik ben een 48 jarige moeder van 2 zoons (18 en 15) en ik heb al mijn leven lang eczeem met goede en minder goede periodes. Helaas hebben mijn zoons ook last van eczeem.  Op dit moment heb ik als gevolg van het jarenlange hormonenzalf gebruik het Red Skin Syndroom. Dit is ontstaan door hormonenzalf verslaving waarvan ik nu moet afkicken. Dit afkickproces duurt ca. 1,5 tot 2 jaar.  Dit proces heet Topical Steroid Withdrawal, afgekort TSW. Ik heb nog een lange weg te gaan. Ik schrijf op deze blog zodat mensen die willen weten hoe het met mij gaat (en waar ik tegenaan loop) kunnen lezen waar ik op dit moment sta in mijn "reis". Een reis op weg naar een genezing van het Red Skin Syndroom en een draagbaar leven met eczeem.

Het is een blog met een lach en een traan. 

Vroeger al van alles meegemaakt met goede en slechte periodes. Dieptepunt was rond mijn 17e tot 19e. Vele ziekenhuisopnames, hormonenzalven van klasse 1 (licht) tot klasse 4 (sterkst) teerbehandelingen, prednisonkuren, protopic.... You name it I got it! Daarna is het heel lang erg goed gegaan met minimale eczeem tot een uitbraak rond mijn 32ste van ca. 1,5 jaar. Daarna weer met pieken en dalen licht tot hevig eczeem tot september 2015. Toen kwam ik erachter dat juist het hormonenzalf gebruik het probleem was. Ik weet niet beter dat mijn huid altijd een issue is geweest en het gebruik van hormonenzalf loopt als een rode draad door mijn leven.




Ik moet het zien,
Ik moet het leren.

Maar ik zou nu het liefste,
Om willen keren.


Ik wil weg gaan,
Zo hard mogelijk rennen.

Maar het zou me toch inhalen,
Ik mag me niet laten kennen.

Dus met opgeheven schouders,
Pak ik het aan.
Ik ren er niet voor weg....

Ik blijf hier lekker staan.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten