maandag 4 april 2016

CBD/THC olie

Een week of 2 geleden kocht ik bij de natuurdrogist een flesje CBD olie met 2,75% werkzame stof. Ik mocht een paar druppels per dag en hoopte dat ik er beter door zou slapen. Helaas werkt ook dit niet om mij zo versuft te krijgen dat ik 1. Doorslaap en 2. Daags erna toch nog kan functioneren en autorijden. Gezien de wetenschappelijk bewezen helende werking van CBD en THC ben ik mij hier wat in gaan verdiepen. THC is de stof waar je "stoned" van raakt. Er zijn ook vele mensen met kanker die dit gebruiken vanwege het vermogen om tumoren aan te pakken. Hier zijn ook facebook community groepen van maar voor nu laat ik dit links liggen. Wat mijn interesse was is iets te vinden wat mij "versuft" zodat ik beter slaap. De legale olie bracht het mij niet en toen ben ik mij gaan wenden tot het "illegale" circuit en tot iemand die dit om medische redenen gebruikt. Illegaal vanwege de bestanddelen, wietbladeren en THC (het kweken hiervan is illegaal) en illegaal vanwege de hoge concentratie CBD en THC. Het zijn echter nog steeds natuurlijke stoffen dus angst om dit te gaan gebruiken had ik niet. Gelukkig kon ik er in mijn omgeving aankomen en uitproberen. De 1ste x nam ik 1 druppel en dacht nog ik merk er niet veel van. Na uurtje of 2 stond ik op van de bank en voelde ik het wel degelijk🤗 Ik voelde mij dizzy en tipsy..... Ik strompelde naar mijn bed en voelde me heerlijk zwaar en loom. Die nacht werd ik wel wakker van de jeuk maar viel ook snel weer in slaap en bijna de klok rond geslapen. Wat ook een rol speelt is dat ik op vrijdag de versuffende medicatie neem omdat ik dan supermoe ben van hele week en kan uitslapen. Dan slaap ik bijna net zoveel in die ene nacht als normaal in 1 week doe🤓 Daags erna voelde ik mij wel mega moe, maar ook dit is niks nieuws. Dat heb ik ook als ik andere versuffende medicatie gebruik. De daarop volgende nacht weer 1 druppel genomen maar helaas minder goed geslapen. Ik denk echt dat mijn lichaam went aan 3 tot 4 uur slaap en na aantal dagen (lees eind van werkweek) zo oververmoeid is door slaapgebrek dat ik daardoor met versuffende medicatie de klok rond slaap. Hierdoor voelt mijn lichaam uitgeslapen aan en ben ik zaterdagnacht de klos en doe weer geen oog dicht en rest van de week ook niet om zo weer een oververmoeidheid op te bouwen voor vrijdag..... Zoiets denk ik, een vicieuze cirkel dus waar ik maar niet uitgeraak door die allesoverheersende f@cking jeuk👿 Op dit moment wissel ik de CBD/THC druppels af met "gewone" en "zwaar sederende" medicatie, afhankelijk van of ik de volgende dag moet autorijden. Een slaappatroon of enig ritme heb ik niet dus daar hou ik geen rekening mee. De angst voor de nacht en jeuk zit er diepgeworteld in😪👻 ik weet zeker dat ik na "genezing" van RSS en de TSW door ben wel degelijk een significante slaapstoornis zal hebben. Maar dat is van latere zorg, eerst dit maar overleven.

1 opmerking:

  1. Ik heb laatst ook een flesje gekocht op één site die ik achteraf nooit had moeten vertrouwen. Er stond namelijk op dat ik 20 druppels per dag moest nemen. Later las ik op http://www.cbdsense.com dat je maar 2-3 druppels per dag moest nemen.

    Ik stond helemaal op m'n kop en daarom een beetje bang geworden en durf het nu eigenlijk niet meer te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen